Valentí Oviedo assumeix les regnes de la direcció general del Liceu

Gestor cultural, gerent de l'ICUB durant part d'aquest mandat, abans de l'Auditori i del Kursaal de Manresa

Valentí Oviedo, en la seva etapa com a gerent de l'Auditori de Barcelona.Juan Barbosa

Valentí Oviedo relleva Roger Guasch al capdavant de la direcció general del Liceu. El seu perfil ha estat el més valorat en la comissió del teatre, presidida per Salvador Alemany, que havia de triar entre els candidats, i ratificat avui pel patronat de la Fundació. Oviedo (Manresa, 1977) ha ocupat, des del 2016, la gerència de l'ICUB de l'Ajuntament de Barcelona, ...

Suscríbete para seguir leyendo

Lee sin límites

Valentí Oviedo relleva Roger Guasch al capdavant de la direcció general del Liceu. El seu perfil ha estat el més valorat en la comissió del teatre, presidida per Salvador Alemany, que havia de triar entre els candidats, i ratificat avui pel patronat de la Fundació. Oviedo (Manresa, 1977) ha ocupat, des del 2016, la gerència de l'ICUB de l'Ajuntament de Barcelona, al qual es va incorporar de la mà de l'exregidor de Cultura, el socialista Jaume Collboni. No obstant això, ha estat la seva experiència com a gerent i dinamitzador de l'Auditori de Barcelona, càrrec que va ocupar entre el 2013 i el 2016, probablement el que ha fet decantar la balança entre els candidats que optaven a la direcció del Liceu.

A l'Auditori, Oviedo va iniciar una etapa d'obertura de la institució a músiques actuals, amb cicles com l'electrònica i altres estils, amb la idea de captar un públic que s'escapava a la tradicional oferta de música simfònica. També va ser sota la seva gerència quan es van introduir amb èxit les projeccions de cinema amb l'OBC en directe, un abaratiment de preus per als joves i una reformulació dels abonaments.

Aquestes idees generals poden, en principi, casar amb els reptes que té el Liceu per endavant. A Oviedo li tocarà ara afrontar un segon pla financer per aconseguir l'estabilitat dels comptes del teatre de la Rambla que va sortir de la zona de perill, però que no ha aconseguit sanejar el seu quadre econòmic, perjudicat per un deute de 15 milions d'euros. El deute es va renegociar amb les entitats financeres i que també depenia d'una aportació extraordinària de les administracions consorciades al teatre. Una situació que la darrera tardor va empitjorar per l'important impacte econòmic –calculat en una caiguda de 400.000 euros– a conseqüència dels atemptats de la Rambla i de tots els esdeveniments relacionats amb el procés.

Millorar el patrocini i atreure més públic són, de fet, dues assignatures pendents del teatre que, com en les notes escolars, necessita millorar. I aquesta serà la missió principal d'Oviedo, llicenciat en Administració d'Empreses pel IESE que abans de la seva etapa a l'Auditori, es va encarregar de la gestió del Teatre Kursaal i del Conservatori de Manresa.

Sobre la firma

Más información

Arxivat A