El Liceu deixa d’ingressar 400.000 euros en dos mesos per la crisi catalana

Els teatres i cinemes noten un descens generalitzat de la venda d'entrades

Façana del Gran Teatre del Liceu de Barcelona.Joan Sánchez

La inestabilitat de la situació política que s'està vivint a Barcelona en els últims dos mesos està tenint un impacte directe en el consum cultural a les sales de teatre, els cinemes i els auditoris. El Liceu, una de les institucions culturals més representatives de Barcelona, està notant amb més rotunditat la reducció de públic: ha deixat d'ingressar 400.000 euros entre el setembre i l'octubre de la venda d'entrades en taquilla, un 30% menys respecte al mateix període del 2016. “Es va començar a notar una mica després dels atemptats de l'agost, que van marcar un descens de les entrades que es...

Suscríbete para seguir leyendo

Lee sin límites

La inestabilitat de la situació política que s'està vivint a Barcelona en els últims dos mesos està tenint un impacte directe en el consum cultural a les sales de teatre, els cinemes i els auditoris. El Liceu, una de les institucions culturals més representatives de Barcelona, està notant amb més rotunditat la reducció de públic: ha deixat d'ingressar 400.000 euros entre el setembre i l'octubre de la venda d'entrades en taquilla, un 30% menys respecte al mateix període del 2016. “Es va començar a notar una mica després dels atemptats de l'agost, que van marcar un descens de les entrades que es compren a la finestreta per assistir a funcions futures o per a paquets regal. Ara, la situació és preocupant, sobretot si es converteix en tendència. Si seguim així tres o quatre setmanes més, serà negatiu, però si no remunta en els mesos vinents, serà insostenible. És un fenomen que no és exclusiu del Liceu perquè tots els operadors culturals de la ciutat estan més o menys igual”, explica Roger Guasch, director general del centre líric.

Al teatre d'òpera de Barcelona, la venda d'entrades suposa uns ingressos per temporada de 15 a 16 milions d'euros. La meitat d'aquesta quantitat correspon als abonats i la resta procedeix de la venda a la finestreta, per això hi ha preocupació pel ritme de venda dels dos últims mesos. D'aquests 400.000 euros menys comptabilitzats, 270.000 són d'entrades que no es van vendre de les set funcions del primer títol de la temporada, Il Viaggio a Reims. Els altres 130.000 són el càlcul que han fet de la venda futura —d'altres títols programats— que s'han deixat d'ingressar, sempre comparant-ho amb les dades del 2016: “La gent està més pendent que mai de la tele i de les notícies”, afegeix Guasch.

Un altre dels indicadors del Liceu que evidencien la caiguda és la compra que fan els turistes que passen per la ciutat, que ha baixat del 19% al 10%. El problema està repercutint també en els abonaments flexibles, que són els que més es compren a la tardor, just quan comença la temporada: “En aquestes dates, l'any passat n'havíem venut 200 i aquest, 65”. El càlcul d'espectadors per a aquests dies era de 20.000 i no s'han superat els 17.000: “Qui negui que no li passa alguna cosa semblant falta a la veritat, perquè ens està afectant a tots i confiem que això canviï, perquè el Liceu, a més, ha fet un esforç titànic per remuntar la situació financera”, afirma Guasch.

Sobre la firma

Arxivat A