Arquitectura i Art

Nu integral

Està vist que el llegat de Duchamp val per a tot. L'autor francès va pintar el retaule La mariée mise à un par ses celibataires durant la seva estada a Munich, el 1912, després d'una visita a l'Alte Pinacoteke, on els nus sobre rerefons bíblic de Lucas Cranach li van resultar "lleugerament pornogràfics". Poc després de La novia, va decidir culminar la seva tasca com a pintor a l'oli, en definitiva, matar la pintura.

Jesús Galdón recrea, a partir de les pintures de "trànsit" de Duchamp, el somni oníric d'un cavaller invisible, un tirant lo blanc que avança pel bosc e...

Regístrate gratis para seguir leyendo

Si tienes cuenta en EL PAÍS, puedes utilizarla para identificarte

Està vist que el llegat de Duchamp val per a tot. L'autor francès va pintar el retaule La mariée mise à un par ses celibataires durant la seva estada a Munich, el 1912, després d'una visita a l'Alte Pinacoteke, on els nus sobre rerefons bíblic de Lucas Cranach li van resultar "lleugerament pornogràfics". Poc després de La novia, va decidir culminar la seva tasca com a pintor a l'oli, en definitiva, matar la pintura.

Jesús Galdón recrea, a partir de les pintures de "trànsit" de Duchamp, el somni oníric d'un cavaller invisible, un tirant lo blanc que avança pel bosc envoltat en una tova armadura. En la seva travessia va perdent la pell -la pintura- i així queda reduït a un simple rastre (mort o alliberament?).

Un vídeo, dibuixos i petites escultures componen el retaule de detritus voluntariosos de Galdón en la seva lectura poètica del desig duchampià. Semblen ridículment pretensiosos, exposats així, en l'aparador d'una galeria, malgrat que té el pes del drama d'un artista que ha decidit estar sol, sense saber massa bé a on anar.

Le chevalier mis à un... Jesús Galdón . Galeria Fidel Balaguer. Consell de Cent, 315, entresòl, 1ª. Barcelona. Fins al 7 de juny.

Archivado En