La bretxa de gènere tecnològica, base del cicle Elles Music

El programa ofereix concerts i altres activitats durant l’abril i el maig

Fera i les Disidents és un projecte de la catalana Thaïs Cuadreny aka Fera.

Per què les mamografies han de fer mal?, com és que havent estat pioneres en el desenvolupament tecnològic a través de noms com els de Daphne Oran, Delia Derbyshire o Wendy Carlos, la música electrònica bomba testosterona?, a què es deu que havent-hi moltes estudiants de matemàtiques els qui desenvolupen els algoritmes a la xarxa i conseqüentment decideixen sobre gustos continuen sent aquests homes que sense pit dissenyen aparells per fer mamografies? Van ser alguna de les preguntes que diverses activistes femenines de l'àmbit de la tecnologia es van plantejar en la presentació del cicle Elles...

Suscríbete para seguir leyendo

Lee sin límites

Per què les mamografies han de fer mal?, com és que havent estat pioneres en el desenvolupament tecnològic a través de noms com els de Daphne Oran, Delia Derbyshire o Wendy Carlos, la música electrònica bomba testosterona?, a què es deu que havent-hi moltes estudiants de matemàtiques els qui desenvolupen els algoritmes a la xarxa i conseqüentment decideixen sobre gustos continuen sent aquests homes que sense pit dissenyen aparells per fer mamografies? Van ser alguna de les preguntes que diverses activistes femenines de l'àmbit de la tecnologia es van plantejar en la presentació del cicle Elles Music, que organitzat per la promotora Houston Party proposa una sèrie de concerts i tallers que van enlairar-se al Canòdrom de la Meridiana, acabat d'inaugurar, avui sense llebrers i reconvertit en Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica de Barcelona. Entrada gratuïta prèvia inscripció i actuacions de Fera i Las Disidentes i Marina Herlog. De fons, reflexionar sobre el paper de la dona en els entorns tecnològics.

Públic majorment femení, inclosa una septuagenària present “perquè vaig escoltar els assajos des del carrer i em va agradar”. Després de la presentació a càrrec del poeta i activista Eduard Escoffet, Thaïs Quadreny va cantar al capdavant de Fera i Las Disidentes. Sota el voladís de l'antic canòdrom, els presents eren l'espectacle dels qui, a la plaça, es dedicaven a mirar cap a l'edifici construït en els seixanta per Antoni Bonet. Un dels pocs homes presents a l'acte rememorava el passat del lloc “aquí vaig guanyar moltes peles apostant en les carreres de llebrers. Amb elles em pagava les festes mentre estudiava. Hi havia molta activitat, molt públic i desenes de bars al voltant”. Avui l'espai ordeix complicitat amb el barri i quan la pandèmia ho permeti desenvoluparà tasques d'ateneu.

“Els algoritmes desenvolupats per homes projecten una falsa realitat a la xarxa”, deia la Natalia, del col·lectiu Django Girls, i es basava en Rosalía, que en ocasions ha manifestat aquest mateix punt de vista. “Els algoritmes amplifiquen la fractura digital, i si no hi fem res aquesta es farà cada dia més ampla”, reblava en una conversa amb dues activistes més, Thais Ruiz de Alda, de Digitalfems i Laura Pérez Mayos de PyLadies BCN.

Per visibilitzar aquest problema neix Elles Music, que a Barcelona i Madrid oferirà durant els mesos d'abril i maig actuacions com les de AnnaOtta, Algora, Rocío Sanz o Sofía Comas, entre d'altres. La pianista Maria Herlog va tancar l'acte de presentació embolcallada en la seva boira digital.

Arxivat A