Brian Eno, estrella de la temporada al Santa Mònica

El centre cultural aposta per una programació híbrida i interdisciplinària

L'exposició ‘Què en sap, la història’, de Francesc Torres, a La Panera.

Caminar sobre el gel és el títol d'una paràbola zen i també d'un llibre del cineasta Werner Herzog que relata un viatge físic i existencial, a peu des de Munic a París. David Armengol ho utilitza per titular l'exposició que al gener inaugurarà la temporada del centre Arts Santa Mònica (ASM). La mostra col·lectiva sobre l'èpica i disfuncionalitat de la pràctica artística, aborda un context que —segons el seu comissari— destina grans esforços a empreses alienes a les convencions de l'entorn. La proposta d'Armengol resulta especialment representativa del format transdisciplinari i col·la...

Regístrate gratis para seguir leyendo

Si tienes cuenta en EL PAÍS, puedes utilizarla para identificarte

Caminar sobre el gel és el títol d'una paràbola zen i també d'un llibre del cineasta Werner Herzog que relata un viatge físic i existencial, a peu des de Munic a París. David Armengol ho utilitza per titular l'exposició que al gener inaugurarà la temporada del centre Arts Santa Mònica (ASM). La mostra col·lectiva sobre l'èpica i disfuncionalitat de la pràctica artística, aborda un context que —segons el seu comissari— destina grans esforços a empreses alienes a les convencions de l'entorn. La proposta d'Armengol resulta especialment representativa del format transdisciplinari i col·laboratiu que caracteritza l'ASM. "Volem un centre híbrid, flexible i permeable, capaç de funcionar amb ritmes diversos i reflectir la complexitat del present amb propostes que es desenvolupen en diversos vessants i es materialitzen en projectes d'exposició, recerca, producció i formació", va explicar Jaume Reus, que comença el seu segon bienni al capdavant de l'ASM.

Más información

L'entramat de relacions que caracteritzen la seva política prenen forma en diverses iniciatives, començant per la col·laboració amb el festival Sónar, que es plasma en un dels projectes estrella del 2017, la mostra By chance and decision, que reuneix per primera vegada tots els vessants creatius del músic i productor Brian Eno des dels anys vuitanta: peces sonores, obres generatives, videojocs i tres instal·lacions immersives, una creada expressament per al claustre. També és fruit d'una col·laboració la mostra de Francesc Torres, que sorgeix de l'arxiu de Harry Randall, fotògraf de la Brigada Lincoln. A diferència de la seva presentació a La Panera de Lleida, l'obra de Torres dialogarà amb unes pintures inèdites de Santiago Ydáñez, realitzades també a partir del material de Randall, a l'ASM.

L'interès especial del centre per les noves tecnologies i l'eclosió audiovisual protagonitza diversos projectes, entre els quals destaquen el retorn del festival Art Futura i el primer festival de realitat virtual d'Espanya, impulsat per Roberto Barrueco com a Mecal, el festival de curtmetratges i animacions que arriba a la 19a edició. De l'actualitat a la revisió històrica, amb (Re)visionats, (re)visitats l'ASM recupera l'obra d'artistes pioners del vídeo coincidint amb la fira de videoart Loop.

Per Sant Jordi torna la consolidada fira de llibres d'autor Ars Libris, acompanyada per una mostra que, a través de 40 projectes, aborda les relacions entre el cinema i el llibre.

Arxivat A